Wie wint de Gouden Freelancer Award?

20/08 - Zeven Nederlandse freelance journalisten dingen mee naar de eerste Gouden Freelancer Award. Het gaat om Aliëtte Jonkers, Anouk Eigenraam, Ivo van Woerden, Mensje Melchior, Rosanne Kropman en het duo Cecile van de Grift en Mark Schrader. Op vrijdag 28 augustus horen zij wie van hen deze prijs heeft gewonnen voor het beste door freelancers geproduceerde journalistieke verhaal.

De Gouden Freelancer Award wordt dit jaar voor het eerst uitgereikt en is een initiatief van journalistencollectief Bureau Wibaut. De uitreiking hangt samen met het symposium 'De Onmisbare Freelancer', dat op dezelfde dag eveneens zijn eerste editie beleeft. De winnaar wordt gekozen door een jury bestaande uit Max van Weezel (commentator van Vrij Nederland), Roos Schlikker (columnist van Het Parool) en FLA-bestuurslid Jeroen Mirck.