Veertien ideeën kans op subsidie Persinnovatie

26/09 - Het Stimuleringsfonds voor de Pers heeft de projecten bekendgemaakt die kans maken op subsidie via de Persinnovatieregeling. Het Fonds heeft 14 projecten geselecteerd die het meest innovatief, journalistiek en haalbaar zijn. Geïnteresseerden kunnen online hun mening over de projecten geven.

De Persinnovatieregeling stond open van 12 juli tot 9 september 2013 voor iedereen met een vernieuwend, journalistiek idee. In totaal waren er 58 ideeën ingediend. Bekijk de ideeën hier en geef je mening per project in de reacties. De 14 aanvragers werken komende maand hun idee uit tot een subsidieaanvraag, die uiterlijk op 20 oktober online moet worden ingediend via persinnovatie.nl.

De aanvragers presenteren vervolgens begin november hun projecten aan externe experts en bestuursleden van het fonds. De experts en het bestuur voorzien de projecten van feedback, waarna de aanvragers tot 24 november de tijd krijgen hun aanvragen te verbeteren. Op 13 december 2013 maakt het Fonds bekend welke projecten subsidie ontvangen.

In deze zesde ronde van de Persinnovatieregeling is € 450.000 beschikbaar met een maximum van € 100.000 per project. De bijdrage van het fonds bedraagt maximaal 50% van de totale projectkosten.