Lira nodigt De Persgroep uit voor overleg over Algemene Voorwaarden

10/06 - Stichting Lira heeft maandag j.l. een brief aan de heer Van Thillo (CEO van De Persgroep) gestuurd en hem erop gewezen dat de nieuwe Voorwaarden van De Persgroep inbreuk maken op de rechten van vele duizenden makers die Lira beheert. Makers die  hun rechten aan Lira hebben overgedragen om een passende financiële vergoeding voor digitaal (her)gebruik van hun werk veilig te stellen.Lira heeft de Persgroep uitgenodigd om op korte termijn van gedachten te wisselen over de onmogelijke positie waarin de Persgroep de freelance journalisten nu plaatst. Het is bizar en onrechtvaardig dat een mediaconcern dat voor 70% van de  inhoud van de kranten afhankelijk is van werk van freelance-makers, de relatie met hun makers op deze wijze onder druk zet.