FreeLancers Associatie (FLA) vernieuwt bestuur

8/06 -

Het bestuur van de FreeLancers Associatie (FLA) is vernieuwd met drie nieuwe leden. Janneke Juffermans, Jeroen Mirck en Petra Wolthuis zijn gekozen op de algemene ledenvergadering in juni. Ook zijn op die bijeenkomst voorzitter Christel Jansen en penningmeester Tanja Lemmens herkozen voor een tweede termijn.

Janneke Juffermans schrijft als freelance journalist over ontwikkelingssamenwerking, migratie, vluchtelingen en mensenrechten voor opdrachtgevers als OneWorld Magazine, NRC en Vrij Nederland. Jeroen Mirck publiceert vooral over marketing en internet in vakbladen als Emerce en MarketingTribune. Petra Wolthuis schrijft onder meer voor Trouw en doceert het vak Journalistiek Schrijven aan de UvA.

Daarnaast is Tijs van den Boomen gestopt als FLA-vertegenwoordiger in het Lira-bestuur. Kees Schaepman, die de NVJ vertegenwoordigt bij Lira, zal voortaan ook de belangen van de FLA bewaken. Hij hoopt op een nauwere samenwerking tussen beide journalistieke belangenorganisaties.

FLA bestuur 6 juni 2015 ©TITIA HAHNE

FLA bestuur, v.l.n.r.  Janneke Juffermans, Petra Wolthuis, Christel Jansen, Tanja Lemmens, Jeroen Mirck. Foto ©Titia Hahne.