25 september: Workshop ‘buitenlandverhalen maken’ door Franka Hummels

27/08 - Je hoeft geen correspondent te zijn om als journalist naar het buitenland te gaan en verhalen te maken van over de grens, en daar geld mee te verdienen. Franka Hummels (1978) (NRCV Radio 1, nrc.next, De Groene Amsterdammer, Metro) doet het al jaren (nadat ze ooit freelance correspondent was, dat wel).  In deze workshop vertelt ze hoe je verhaalideeën kunt uitwerken, en waar je rekening mee moet houden als je die aanbiedt bij redacties. Ze geeft praktische informatie als: welke kosten kun je vergoed krijgen van je opdrachtgever en welke niet? Wat is het nut van werken met een ‘fixer’? Welke research en voorbereidingen kun je thuis doen, en wat doe je ter plekke?

Opgeven kan via [email protected]. Deelname is gratis voor FLA-leden, niet-leden betalen € 50,-. Wie na afloop besluit FLA-lid te worden, krijgt het inschrijfgeld van de workshop terug.

Plaats:  Van Deysselhuis, De Lairessestraat 125, Amsterdam. Woensdag 25 september Tijd: 13.00 - 17.00 uur.